maspc maspc .

maspc

چاپ روی فلز

 

نحوه چاپ روی فلز

بهترین دستگاه برای چاپ دستگاه فلت بد یووی است که قادر است جوهر را به صورت مستقیم بر روی فلز ریخته و کار چاپ را انجام دهد. در این چاپ معمولا از جوهرهای مرغوب استفاده می‌شود، چرا که باید ثبات رنگ داشته باشند و در برابر عوامل آسیب زای بیرونی از بین نروند. هنگامی که طرح یا نوشته بر روی صفحه فلزی چاپ شد، جوهر آن توسط تابش نور یووی خشک می‌شود. خشک شدن جوهر باید به سرعت انجام گیرد وگرنه جوهر بر سطح کار حرکت می‌کند و کیفیت چاپ را کاهش می‌دهد. چاپ چند لایه روی فلز نیز انجام می‌گیرد که البته ثبات رنگ آن باید بالاتر باشد.

مرکب چاپ روی فلز

مرکبی که برای چاپ روی فلز استفاده می‌شود باید ماندگاری مطلوبی داشته باشد، در غیر این صورت تحت شرایط آب و هوایی مختلف دوام نخواهد آورد. امروزه برخی چاپخانه‌ها برای کاهش هزینه‌های چاپ از مرکب‌های چینی استفاده می‌کنند که کیفیت چندان بالایی ندارند و پس از مدتی ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند و حالتی رنگ پریده به خود می‌گیرند.

چاپ-روی-فلز-طلایی بهترین دستگاه چاپ روی فلز

از جمله بهترین دستگاه‌هایی که برای چاپ روی فلز و کلا اجسام سخت کاربرد دارند، لیزر فایبر هستند که با کمک آن‌ها می‌توان هر نوع چاپی را بر روی اجسام سخت مثل فلز اعمال کرد. این دستگاه با داشتن هد چاپ دقیق، کمترین درصد خطا را دارد. پرینتر های موجود در نیوارت قابلیت مصرف جوهرهای مختلف را دارد که مشتری بسته به نیاز می‌تواند انتخاب کند که کار چاپ با جوهر ارزان قیمت انجام شود یا با جوهر قدرتمند و گران‌تر. معمولا برای چاپ موقتی از جوهرهای ارزان قیمت استفاده می‌کنند تا هزینه‌ها کاهش یابد؛ اما چنان‌چه قصد چاپ برای مدتی طولانی دارید، بهتر است کیفیت را مد نظر قرار دهید، چرا که دوام آن از ارزش خرید شما کم نخواهد کرد.

چاپ تصاویر رنگی روی فلز

در گذشته چاپ روی فلز به چاپ نوشته‌ها و طرح‌های ساده و تک رنگ محدود بود ولی کم کم با پیشرفت دستگاه‌های چاپ امکان رنگ‌بندی بیشتر در این مدل چاپ ایجاد گردید. امروزه تصاویر رنگی نیز بر روی انواع سطوح فلزی با بهره‌گیری از روش‌های نوین استفاده از لیزر قابل چاپ هستند. امکان تولید تصاویر رنگی بر روی فلزات در حال حاضر بدون محدودیت سایز وجود دارد و انواع تصاویر کوچک و بزرگ بر روی انواع ورق‌های فلزی قابل چاپ هستند. این کار را محققان دانشگاه سنت پترزبورگ آزمایش کردند که تغییر پارامترهای پردازش لیزر، به کنترل میزان چگالی یک ورق فلزی منجر شد و توانست محدوده وسیع دمایی به آن ببخشد تا تصاویر رنگی با طیف رنگی را به صنعت چاپ روی فلزات وارد کند.

چاپ روی قوطی‌های آهنی

قوطی‌های آهنی که امروزه در سطحی گسترده وارد دنیای خوراکی‌ها شده‌اند، برای نمایش برند و یا تاریخ انقضا نیازمند گذر از خط تولید چاپ روی فلز هستند. موردی که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، کیفیت چاپ است. در واقع چاپ روی قوطی باید در برابر گرما مقاوم باشد و به سادگی قابل پاک شدن نباشد. برای چاپ روی قوطی کنسرو مقاومت در برابر دما امری مهم است، چرا که پس از جوشاندن کیفیت ظاهری قوطی تغییری نباید بکند. در این راستا از دستگاه‌های چاپ پیشرفته و رنگ‌های مقاوم در برابر گرما استفاده می‌شود تا ماندگاری لازم را برای رنگ و طرح یا تاریخ انقضای کنسرو به ارمغان بیاورد.

قیمت چاپ روی فلز

برای قیمت‌گذاری عملیات این مدل از چاپ فاکتورهایی در نظر گرفته می‌شود که به توضیح برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم: کیفیت جوهر: هرچه در چاپ از جوهر با کیفیت‌تری استفاده شود، قیمت نهایی کار افرایش می‌یابد. البته ماندگاری و کیفیت کار نیز رضایت بخش خواهد بود. سایز چاپ: سایز ورقه‌های فلزی که قرار است کار چاپ روی آن‌ها انجام گیرد، بر روی قیمت تاثیرگذار است. طرح چاپی: طرح‌هایی که قرار است روی فلز چاپ شوند از لحاظ سادگی و پیچیدگی و همچنین تنوع رنگی در برآورد قیمت این کار نقش دارند.

آشنایی با چاپ روی کاشی:

یکی از مواردی که در چاپ روی اجسام کاربرد زیادی دارد، چاپ روی کاشی است. این کار از گذشته تا کنون به روش‌های مختلفی انجام می‌شده است. امروزه در روش‌های نوین چاپِ رویِ کاشئ به صورت مستقیم انجام می‌شود و بدون محدودیت انواع طرح‌ها را می‌توان بر روی کاشی‌های مختلف اعمال کرد. مجتمع چاپ هنر نوین با در اختیار داشتن دستگاه­های چاپ دیجیتال امروزی این مدا چاپ را با کیفیت بالا انجام می­دهد و در این راستا از جوهرهای مرغوب با قابلیت شستشو استفاده می­کند. در نتیجه کیفیت نهایی کار مطلوب خواهد بود و از آن برای مصارف بلندمدت یا حتی فضاهای خارجی نیز می‌توان استفاده کرد.

روش‌های چاپ روی کاشی

فلت

روش فلت یکی از روش‌های قدیمی برای نقش اندازی کاشی است که رنگ توسط شابلون بر روی کاشی ریخته شده و سپس با یک تیغه رنگ روی کاشی پخش می‌گردد. در این روش شفافیت زیادی حاصل نمی‌شود.

روتوکالر

در روش روتوکالر که یکی از روش‌های رایج است، حکاکی طرح توسط لیزر در ابتدا روی سیلندرهای استوانه‌ای انجام می‌شود و در ادامه با تماس سیلندر بر روی سطح کاشی، چاپ صورت می‌گیرد.

دیجیتال

این روش که با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال انجام می‌گیرد، امروزه بهترین روش چاپ روی کاشئ به شمار می‌رود. در حال حاضر پرینترهای مدرنی برای این کار وجود دارند که بدون هیچ‌گونه تماسی با سطح کاشی عملیات چاپ را انجام می‌دهند.

روش یووی

برای چاپ طرح‌های برجسته معمولا از این روش استفاده می‌شود که برای فضای داخلی ساختمان بیشتر کاربرد دارند. تنها لازم به ذکر است این مدل کاشی‌ها نباید در برابر نور مستقیم خورشید قرار گیرند، زیرا به سرعت تغییر حالت می‌دهند وظاهری رنگ پریده پیدا می‌کنند.

کوره‌ای

در این روش از رنگ‌های با کیفیت بهره می‌گیرند، و لذا کیفیت نهایی مطلوب خواهد بود و البته ماندگاری طرح چاپی نیز افزایش خواهد یافت.

سابلیمیشن

در این روش می‌توان بدون محدودیت از رنگ‌های مختلفی استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های مخصوص این روش، چاپ براق است که بر روی کاشی بسیار جلوه زیبایی خواهد داشت.

کاربردهای چاپ روی کاشی

معمولا در محیط­هایی که قابلیت نصب تابلو وجود ندارد از نصب کاشی استفاده می­کنند و برای زیباسازی محیطی نیز طرح­های دلخواه را بر روی کاشی چاپ می­کنند. از کاربرد های این چاپ، میتوان به استفاده در حمام ، استخر ، سونا ، جکوزی ، اتاق ، فضای خارجی و … اشاره کرد. این چاپ، بدون محدودیت طرح انجام می‌گیرد و لذا می­توان یک تصویر را در قالب­های مختلف روی کاشی اعمال کرد. حتی چاپ عکس بر روی کاشی به صورت پازل نیز امکان­پذیر است که هنگام نصب با چینش مخصوص طرح کامل نمایان می­شود.  

چاپ تصویر روی کاشی پازلی

چنان­چه مجموعه­ای از کاشی­ها را کنار یکدیگر قرار دهند و یک تصویر واحد نمایش داده شود، اصطلاحا به آن­ها کاشی پازلی گفته می شود. از این مدل کاشی­ها در محیط­های مختلفی برای زیباسازی استفاده می­شود که تقریبا حالت یک تابلوی پازلی را القا می­کنند. برای چاپ تصاویر پازلی بر روی کاشی تصویر اولیه توسط مشتری ارائه می­گردد، سپس عملیات چاپ روی کاشی با استفاده از دستگاه­های پیشرفته تحت نظارت کادری مجرب انجام می­پذیرد.

مقدمه ای بر چاپ روی ماشین:

با گسترش دنیای تبلیغات برای به نمایش گذاشتن یک پیام تبلیغاتی از پوستر، بنر، استیکر و… در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از راه‌های تبلیغ در سطح شهر چاپ تبلیغات بر روی ماشین است که بازدید بالایی به ارمغان می‌آورد. امروزه بر روی انواع وسایل نقلیه امکان‌پذیر است. این کار بسته به نوع استفاده به دو روش دائم و موقتی انجام می‌شود. مجتمع چاپ هنر نوین با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته آماده ارائه انواع خدمات مرتبط با چاپ و همکاری با برندهای مختلف است. چنان‌چه برای بازاریابی قصد چاپ تبلیغات بر روی ماشین را دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

انواع چاپ روی ماشین

همان‌طور که ذکر کردیم بسته به مدت زمان ماندگاری چاپ، آن را به موقت و دائم تفکیک می‌کند. چاپ موقت همان چاپ استیکر بر روی ماشین است که برای تبلیغات در بازاریابی از اهمیت به سزایی برخوردار است. استیکرها کلا دو دسته هستند که عبارتند از:

شیشه‌ای شیری

استیکر شیشه‌ای از دو طرف قابل مشاهده است ولی استیکر شیری یک رو بوده و به همین خاطر برای چاپ روی ماشین کاربرد دارد. این متریال به گونه‌ای طراحی شده که از یک سمت چسب‌دار است و به بدنه وسایل نقلیه می‌چسبد. معمولا زمینه این استیکرها سفید رنگ است و قابلیت چاپ انواع تصاویر با رنگ‌های متنوع بر روی آن‌ها وجود دارد.

مقدمات چاپ

از آن‌جایی که این امر تحت شرایط فضای باز قرار خواهد گرفت، لذا باید قبل از اقدام به چاپ مواردی را تحت نظر داشت که ماندگاری چاپ حدالامکان بالا رود. بدنه وسایل نقلیه مختلف ابتدا باید چربی‌زدایی شوند، در غیر این‌صورت استیکر به خوبی نخواهد چسبید. از دیگر مقدمات چاپ تهیه استیکر با کیفیت است که گیرایی لازم را داشته باشد و به خوبی روی بدنه فیکس شود. هرچه کیفیت چاپ بهتر باشد، طول عمر آن در فضای باز و آسیب‌های آن مثل: نور خورشید، باد و باران و… بهتر خواهد بود.

جوهر چاپ روی ماشین

جوهرهایی که به منظور چاپ بر روی اجسام مختلف نظیر وسایل نقلیه استفاده می‌شوند باید کیفیت مطلوبی داشته باشند تا در برابر عوامل آسیب زای محیطی ماندگاری خود را حفظ کنند. جوهر مخصوص این نوع چاپ در کشورهای مختلف تولید می‌شود و درجه مرغوبیت آن‌ها متفاوت است. جوهرهای چاپ روی ماشین اغلب ساخت کشورهای: چین، کره جنوبی، اروپا و آمریکا هستند. جوهرهای ارزان قیمت شاید از لحاظ کمی در کوتاه مدت موجب صرفه جویی در هزینه‌ها شوند اما در نهایت کیفیت مطلوب را نخواهند داشت و به زودی از بین خواهند رفت. در میان جوهرهایی که در چاپ استیکر بر رویِ ماشین استفاده می‌شود، جوهرهای آمریکایی مرغوب‌تر هستند و به عنوان ماندگارترین جوهر چاپی در حال حاضر شناخته می‌شوند. اگر قصد چاپ استیکر بر روی ماشین را دارید می‌توانید سفارش خود را مبتنی بر مصرف جوهر آمریکایی ثبت کنید تا از کیفیت بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

مزایای چاپ روی ماشین

این چاپ را می‌توان با صرف هزینه‌ای کم انجام داد. در این راستا تبلیغات با هزینه‌ای مقرون به صرفه ولی بازدید مطلوب عملی می‌شود. هدف اصلی از تبلیغ کسب درآمد بیشتر است و این هدف را با صرفه هزینه‌ای کم محقق می‌کند. چاپ روی وسایل نقلیه به عنوان یکی از بهترین راه‌های تبلیغات محسوب می‌شود که در سطح شهر توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند. این روش چاپ بدون محدودیت در سایزهای مختلف برای انواع وسایل نقلیه امکان پذیر است. چاپ طرح‌های متنوع و جذاب نیز به دلخواه مشتری بدون محدودیت طرحی یا رنگی صورت می‌گیرد. برای انجام انواع تبلیغات در هر زمینه‌ای می‌توان از آن بهره برد. جنس استیکر مخصوص چاپ روی ماشین به طور متداول برای چاپ استیکر بر روی ماشین از دو جنس مات و براق بهره‌مند می‌شوند. هر دوی این جنس‌ها برای چاپ تبلیغات کاری کاربرد دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

استیکر مات:

بیشترین استفاده از چاپ استیکر بر رویِ ماشین را از این جنس انجام می‌دهند که خود به دو نوع تقسیم می‌شود و زمینه سفید رنگی دارد.

استیکر شفاف و براق:

این استیکر به صورت پشت چسب‌دار در بازار موجود است و چسباندن آن رویِ بدنه وسایل نقلیه نیازمند مهارت بالایی است، چرا که ظرافت خاصی دارد و نیاز به دقت بالا برای چسباندن آن ضروری است

چسباندن استیکر روی ماشین | نصب چاپ روی ماشین

چسباندن استیکر بر رویِ ماشین کاری نسبتا دشوار است، چرا که معمولا بدنه وسایل نقلیه دارای ناهمواری‌های زیادی هستند. دیواره خارجی ماشین که استیکر باید روی آن قرار گیرد ممکن است فرو رفته یا برآمده باشد؛ لذا کار نصب را بهتر است از افراد متخصص خواست.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۰:۳۲ توسط:maspc موضوع: نظرات (0)